سیده النسا

   

     بی‌‌خبرانِ از خدا ظلم به ما روا نبود
      مادر مظلومه‌ی ما مگر گل خدا نبود؟
                                  

                                     همیشه احترام او سفارش رسول بود
                                       مگر مقام مادرم سیدة النساء نبود؟
                                                        

                                                         مگر نگفت فاطمه پاره‌ای از تن من است
                                                           مگر عزیز حضرت خاتم الانبیاء نبود؟
                                                                        

                                                                          شهر مدینه ساکت و مادر ما به ناله شد
                                                                           از چه نوای فاطمه در خور اعتناد نبود؟

    ای که میان کوچه‌ها حرمت او شکسته‌ای
    مگر حدیث فاطمه کوثر و هل اتی نبود؟
 

                               مقصد کینه‌ی شما بود ولایت و علی
                               بانوی پشت در مگر همسر مرتضی نبود؟
                                                       

                                                           این همه خدمت نبی رفت ز یادتان اگر
                                                           لیک به یادتان مگر دختر مصطفی نبود؟

 

 

 

خاک جبهه

وقتی به خاک جبهه قدم می گذاری خاکش بوی کربلا می دهد  جا به جای این سرزمین معنوی بوی شهیدان می دهد وبه راستی ما می توانیم درس بگیریم از خاک ، که فقط با ما حرف می زند حرف ایثار وفداکاری وشهادت ،ما چه می کنیم در این دنیایی که حرفهایمان دروغ ،وایمان ما بوی تزویر وریا می دهد به چه دلبستیم گویا دنیای دیگری

پس ازمرگ نیست وما ماندنی نیستیم

12 فروردین


http://komeil74.blogfa.com/
دوازده فروردین یکی از ایام الله بود، روزی مبارک و مقدس که دهانی به وسعت ایران با فریادی رعدآسا و پرطنین جمهوری اسلامی را آری گفت.
*********دوازده فروردین، مُهر تاییدی بود بر مردم‌سالاری دینی.
*********روز جمهوری اسلامی، روز آغاز حکومت دینی به انتخاب مردم است.

راهیان نور

خوشا به حال بسیجیان ومردمانی که در کاروان راهیان نور در کربلای ایران با شهدا درددل می کنند بعضی ها

خاطرات جنگ وجبهه خودشان را مرور می کنند .بعضی ها می خواهند جنگ را بشناسند .وازشهدا استمداد بطلبند تا شهدا به یاری آنها بیاید، ای کاش الان انهایی که مفهوم جنگ وانقلاب را به سخره می گیرند، وانانی که

از آب گل آلود زمانه ماهی می گیرند در منطقه جنگی حضور یابند وببینند که ملت ایران چه دلاورانه جنگیدند واز مرز خود دفاع کردند تا ما الان در خانه هایمان راحت باشیم برای شادی روح شهدای انقلاب وشهدای جنگمان

صلوات می فرستیم باشد.

بهار فاطمی

پنجشنبه یکم فروردین 1392 13:37

امسال بهار فاطمی ست!

حضرت زهراعلیهاالسلام

فصل بهار و رویش دوباره نوید بخش زندگی و نشاط و طراوت است. نوروز از جمله اوقاتی است که انسان می تواند خود را در آیینه ی آن ببیند و به کارنامه ی یکساله ی خود نمره ای عادلانه و منصفانه دهد.

این رویش سبز یک بار دیگر بر ما می رسد و فرصت ارزیابی و بازنگری را به ما ارزانی می کند. امسال این رویش و دگرگونی طبیعت همزمان شده است با ایام شهادت بانوی بهشتیان و اسوه ی بی بدیل زنان و مردان حضرت فاطمه زهرا(علیهاالسلام). حضرت فاطمه (سلام الله علیها) صرفا الگوی زنان و دختران نیست. او الگوی همه انسانها است. در رفتار و شخصیت آن بانوی فضیلتها و خوبی ها نکاتی آشکار و نهان وجود دارد که عقل را از انسان می رباید و آدمی را از دریای کرامتهای صدیقه کبری(سلام الله علیها) مدهوش می کند.

کوتاه بگویم فاطمه اسوه ای است برای همه ما حتی امامان. براین جمله نورانی امام عصر(عج) نیک بنگرید:" و فی ابنة رسول الله اسوة حسنة" ؛ و دختر رسول خدا برای من الگوی نیکویی است.

در حدیثی از وجود گرانقدر امام عسگری (علیه السلام) می خوانیم:

"نحن حجج الله علی خلقه وجدتنا فاطمة حجة الله علینا ؛ ما اهل بیت حجت خدا بر بندگانیم و جده ما فاطمه حجت خدا بر ماست".

این روایات و دهها روایت دیگر نشان از عظمت و رفعت مقام صدیقه کبری(سلام الله علیها) دارد. پیامبر خدا می‌فرمایند زمانی که صحرای محشر برپا می شود و دادگاه عدل الهی اقامه می گردد از جانب خدای متعال به زهرای اطهر(علیهاالسلام) خطاب می شود که ای فاطمه از من درخواست کن تا به تو عطا نمایم و از درگاه من آرزویی بنما تا تو را راضی کنم. حضرت زهرا(سلام الله علیها) در پاسخ این خطاب الهی عرضه می دارد:

"خدایا آرزوی من تویی بلکه بالاتر از آرزوی من هستی. از تو درخواست می کنم که دوستداران من و دوستداران فرزندان مرا با آتش نسوزانی. در این هنگام پروردگار عالم به عزت و مقام خود سوگند می‌خورد که هرگز دوستان تو و دوستداران عترت تو را به آتش دوزخ نخواهم سوزاند."(بحارالانوار، ج 27 ص140)

تقارن سال نو با شهادت مظلومانه آن حضرت نباید ما را از گرامیداشت نام مطهر او غافل نماید. نباید با برنامه هایی که مقام رفیع او را کم‌رنگ می کند خدشه ای به جایگاه او وارد کنیم. فاطمیه برای ما شیعیان و فرزندان حضرت زهرا (سلام الله علیها) تا ابد فاطمیه خواهد ماند و تقارن آن با هیچ مناسبتی ما را از التیام بخشیدن به قلب داغدار فرزندش امام عصر(ارواحنا فداه) باز نخواهد داشت

برخی تصور می کنند عظمت مقام صدیقه کبری(علیهاالسلام) صرفا به عبادتهای طولانی و یا خوب شوهرداری کردن او برمی گردد. اما فاطمه زهرا (سلام الله علیها) جایگاهی والاتر از آن دارد. منزلتی همچون حقیقت شب قدر. امام صادق(علیه السلام) می فرمایند:

هر کس فاطمه(سلام الله علیها) را بشناسد مانند کسی است که حقیقت شب قدر را درک کرده باشد (بحارالانوار، ج 23، ص67)

امام پنجم حضرت باقرالعلوم(علیه السلام) او را ولی همه آفرینش معرفی می کنند.

می فرمایند:

اطاعت حضرت فاطمه زهرا(علیهاالسلام)، بر همه مخلوقات خداوند از جن و انس و پرنده و درنده، پیامبران و فرشتگان، واجب بوده است.(دلایل الامامه، س 28)

اینها تنها گوشه ای از اقیانوس بی کران پاکی و بزرگی اوست. مدح کننده اصلی حضرت زهرا(سلام الله علیها) خود خداست. او کوثر قرآن است.

تقارن سال نو با شهادت مظلومانه آن حضرت نباید ما را از گرامیداشت نام مطهر او غافل نماید. نباید با برنامه هایی که مقام رفیع او را کم‌رنگ می کند خدشه ای به جایگاه او وارد کنیم. فاطمیه برای ما شیعیان و فرزندان حضرت زهرا (سلام الله علیها) تا ابد فاطمیه خواهد ماند و تقارن آن با هیچ مناسبتی ما را از التیام بخشیدن به قلب داغدار فرزندش امام عصر(ارواحنا فداه) باز نخواهد داشت.